مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان :
پرونده بلندمرتبهسازی رشت و انزلی به شورای عالی شهرسازی رسید

به گزارش پایگاه خبری ماجرای روز | محمدمهدی علیزاده در گفتوگو با رسانهها با اشاره به پیگیریهای صورتگرفته در حوزه بلندمرتبهسازی در استان، اظهار کرد: از حدود یک سال پیش موضوع بلندمرتبهسازی در شهرهای لنگرود، رشت و انزلی را دنبال میکنیم و خوشبختانه پس از یک سال و نیم تلاش، پرونده رشت و انزلی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده است.
وی با بیان اینکه جلسه شورای عالی روز دوشنبه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: بررسی طرحها به صورت شهر به شهر انجام میشود و این فرآیند زمانبر است، اما با همکاری مشاوران، اطلاعات مورد نیاز برای طرح در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی تهیه شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: از مشاور بلندمرتبهسازی استان خواستهایم اطلاعات لازم را به صورت همزمان در اختیار شورای عالی قرار دهد تا روند بررسی و تصویب طرحها با سرعت بیشتری انجام شود.
علیزاده با اشاره به رویکرد جدید این اداره کل در حوزه بلندمرتبهسازی، گفت: نگاه ما تنها محدود به محدوده شهرها نیست و اراضی خارج از محدوده شهری و روستایی را نیز در بر میگیرد. در منطقه شلمان نیز این موضوع در حال پیگیری است تا با نهایی شدن هر طرح، شهرستان مربوطه بتواند از مزایای آن بهرهمند شود.
وی با تأکید بر زمانبر بودن فرآیند تصویب این طرحها، اظهار کرد: پیگیری این موضوع از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و اکنون به مرحله بررسی در شورای عالی رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پایان با اشاره به ضرورت پوشش کامل شهرستانها، خاطرنشان کرد: اطلاعات مورد نیاز به مشاور کل استان منتقل شده تا دغدغه پوشش تمامی مناطق برطرف شود و شاهد تحقق این طرحهای مهم در گیلان باشیم.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰